טמפל ראן כמשחק מכוניות מודרני

טמפל ראן כמשחק מכוניות מודרני

משחקי מכונית היו מאז ומעולם הכותרים החמים ביותר של משחקי הוידיאו : כבר משנות השמונים, אז הופיעו לראשונה משחקי ארקייד בהם היה צריך לנווט מכונית או אופנוע לאורך מסלול קבוע. משחקים אלו היו פשוטים יחסית ולמעשה הרקע היה מורכב מאנימציה פשוטה מאוד של שלטים או סימנים בדרך שהתחלפו. גם השליטה ברכב הייתה מוגבלת בעיקר לתזוזה ימינה או שמאלה. משחקים עם שליטה וגרפיקה מורכבים יותר אמנם היו קיימים, אבל רק על מחשבי הקומודור או הספקטרום שבהם חווית המשחק נועדה לשעות ארוכות ולא לסיבוב מהיר בן כמה דקות (אז השחקן חייב להבין כיצד לשלוט במשחק תוך מספר שניות!).

ככל שעברו השנים, כך הפכו משחקי המכוניות להיות מורכבים יותר ויותר עם גרפיקה מתקדמת יותר ותת סגנונות שונים. לדוגמה,ישנם משחקי ראלי בהם אפשר לכוון את לחץ האוויר בצמיגים ולנסוע בתנאי שטח קשים. ישנים משחקי פורמולה 1 שבהם נוסעים בעיקר בתוך מסלול סגור וחשוב מאוד להקפיד על הפניות כדי לנצח במירוץ

הנקודה המעניינת היא שדווקא המשחקים הפחות ריאליסטים בהם אפשר למעוך מכוניות אחרות או לירות בהן, הפכו להיות המשחקים הכי פופולאריים : קל מאוד ללמוד כיצד לשחק בהם והם מספקים לשחקנים פנטזיה של הרס וביצוע פעלולים שמעולם לא היו יכולים לבצע במציאות. אפשר להגיד שהשחקן הופך להיות ממש איש פעלולים וירטואלי. אפילו חברה כמו דיסני שבדרך כלל מזוהה עם משחקים לא אלימים לכל המשפחה, בנתה משחקי מכוניות בו המתמודדים מתחרים אחד עם השני במעין משחק טלווזיה וירטואלי על החיים ועל המוות (בדומה מעט לסרט Death Race 2000).

משחקי ריצה אינסופיים כממשיכי דרכם של משחקי המכוניות

כיום יותר ויותר שחקנים משחקים על גבי האייפון והאייפד או טאבלטים אחרים : המכשירים האלו ניתנים לנשיאה בכיס או בתיק קטן ומספקים שטח תצוגה גדול יחסית, דבר חשוב מאוד למשחקי מכוניות. גם השליטה של מסך המגע מתאימה למשחקים שבהם צריך בעיקר להזיז את המכוניות ימינה ושמאלה בלי צורך לדאוג למהלכים או לגז / ברקס, מכיוון שהמחשב משנה את הלחץ על הדוושות לפי העיקול בדרך.

במקביל למשחקי המכוניות הקלאסיים על הטאבלטים והסמארטפונים, התפתחו גם משחקים שידועים כ- "משחקי ריצה אינסופית" (Endless Runner). משחקים אלו בעצם לקחו את הרעיון של רכב שנוסע כל הזמן, והחליפו את הרכב בגיבור שרץ ורץ עד שהוא צריך לפנות לאחד הצדדים או להתחמק ממכשול באמצעות קפיצה / התכופפות. המשחקים הידועים ביותר בסגנון הזה  הם טמפל ראן ו – טמפל ראן 2, אך ישנם משחקים רבים נוספים שבנויים על רעיון דומה. בין המשחקים האלו ניתן לציין את הוגו שבעצם היה אחד ממשחקי הריצה הראשונים בהיסטוריה, רק שאז הוא הותאם לשעשועוני טלוויזיה שמשחקים בהם דרך הטלפון ולא למסך מגע.

ועד כמה שהמשחקים האלו נראים לחלקנו מטופשים, אין ספק שהם כאן על מנת להישאר, לפחות כל עוד משחקי המגע או חיישני המגע (כגון הקינקט של האקס בוקס 360) ימשיכו להיות פופולאריים ויגרמו לשוק לחזור אל חווית המשחק הפשוטה של פעם (מה שפעם היה ארקייד, הפך להיות היום "משחקי קאז'ואל).

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*